درباره ما  |  ارتباط با ما  |  RSS  |  آرشیو  |  1403-02-08  |  2024-04-27  |  بروز شده در: 1403/02/08 - 05:50:3 FA | AR | PS | EN
سفر معاون وزیر خارجه‌ی امریکا برای گفتگو درباره‌ی افغانستان به قطر و پاکستان            پاسخ اسرائیل به پیشنهاد آتش‌بس حماس            خیز رئال مادرید برای فتح لالیگا خیز با پیروزی مقابل سویه داد             مالیزیا در زمینه امنیت سایبری با افغانستان اعلام همکاری کرد             آغاز نشست سه‌جانبه میان حکومت طالبان، ترکمنستان و قزاقستان             با شکست عراق، نیمی از راه جام جهانی را طی کردیم            افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان             دیدار ملا یعقوب با هینت مالیزیایی در کابل            آزادی ۶۳ زندانی افغان از زندان پاکستان            وضعیت غزه بدتر از دوران آپارتاید در افریقای جنوبی است            پولیس ترکیه بیش از هزار پناهجوی اغلب افغان و پاکستانی را بازداشت کرد            سه کشور گروه هفت تحریم‌های جدید علیه ایران اعلام کردند             سفرهای متعدد هیئت‌های سیاسی به کابل نشان‌دهنده‌ پذیرفته شدن حکومت طالبان است            پیروزی پُر گول منچسترسیتی مقابل برایتون            در صورت مصادره دارایی‌ها؛ سطح روابط خود با واشنگتن را کاهش می دهیم            






تاریخ نشر: 1398/12/24 - 11:35:1
تعداد بازدید: 592
با دوستان خود به اشتراک بگذارید

سیدحسن نصرالله: جنایت‌های آمریکا، پاسخ‌ عراقی‌ها را به دنبال خواهد داشت
سیدحسن نصرالله: جنایت‌های آمریکا، پاسخ‌ عراقی‌ها را به دنبال خواهد داشت

دبیرکل حزب‌الله لبنان ضمن محکوم کردن حملات تروریستی آمریکا علیه نیروهای مقاومت در عراق، تأکید کرد: جنایت‌هایی که نیروهای آمریکایی در عراق مرتکب شده‌اند، پاسخ عراقی‌ها را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری انصار به نقل از ایسنا، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان امروز (جمعه) در این سخنرانی اعلام کرد، مبارزه با کرونا، نبردی جهانی است. او تصریح کرد: ویروس کرونا به نخستین دغدغه در تمامی جهان تبدیل شده و تنها منحصر به غرب آسیا نیست.

دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین خاطرنشان کرد: ما باید خودمان را در میدان جنگ با ویروس کرونا در نظر بگیریم زیرا این جنگ، منحصر به یک شهر و روستا نیست بلکه جنگی جهانی است و مردم جهان با آن درگیر هستند.

نصرالله ادامه داد: در بحبوحه این جنگ دشمنان و اشخاصی وجود دارند که مورد هدف قرار گرفتند و اشخاصی که مورد هدف قرار نگرفته‌اند باید با دشمنان مقابله کنند. گزینه ما در این جنگ، مقاومت کردن در مقابل دشمنی است که به وبایی بین‌المللی بدل شده است و نباید در برابر آن تسلیم و ناامید باشیم.

وی همچنین گفت: همچنان اکثر موارد کرونا، مجهول و نامشخص است و نیاز به تحلیل و بررسی در خصوص آن وجود دارد. نباید در برابر این ویروس تسلیم شد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان خاطرنشان کرد: پیشگیری بهترین گزینه در شرایط کنونی است و ما از شهروندان لبنانی می‌خواهیم به دستورالعمل‌های اعلام شده جهت ممانعت از ابتلا به ویروس کرونا عمل کنند.

سیدحسن نصرالله اظهار کرد: در این جنگ آنچه نیاز داریم، همکاری است و باید با روحیه اخلاقی با کووید-۱۹ مقابله کنیم.

وی در ادامه افزود: کرونا در تمامی مراحل مختلف زندگی مردم و کره زمین تأثیر گذاشته و ما با دشمنی روبه‌رو هستیم که تهدید آن واضح، روشن و بزرگ است. ما باید مسئولیت‌پذیر باشیم نه این که بترسیم و تسلیم شویم.

او گفت: کرونا که یک دشمن قلمداد می‌شود، یک عنصر مجهول و ناشناخته در تمامی ابعاد است و خطرات و پیامدهای آن واضح است و تهدید بزرگی محسوب می‌شود؛ چرا که بر زندگی تمامی اشخاص تاثیر می‌گذارد.

وی همچنین اظهار داشت: در نبرد با ویروس کرونا به شفافیت و صداقت نیاز مبرمی وجود دارد و هر شخصی که احساس می‌کند به این ویروس مبتلا شده یا علائم آن را دارد، باید واقعیت را بگوید یا به بیمارستان برود و درمان شود و یا قرنطینه را آغاز کند. عمل کردن به دستورالعمل‌های مربوط به کرونا مستحب نیست بلکه یکی از واجبات شرعی است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان بیان کرد: وظیفه شرعی هر شخص این است که از جان خود و خانواده خود محافظت کند. باید به این دستورالعمل‌های ارائه شده مربوط به ویروس کرونا عمل کرد تا بتوان این ویروس را به شکست کشاند. بخش سلامت و بهداشت در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا قرار دارند.

وی افزود: وزارت بهداشت لبنان در تعامل با این ویروس شفاف بوده است و اخبار منتشر شده در خصوص پنهان کردن آمار و ارقام دقیق از سوی وزارت بهداشت و حزب‌الله، عاری از صحت است.

سید حسن نصرالله گفت: نباید به ویروس کرونا از دیدگاه مذهبی و نژادی نگاه کنیم بلکه ما با نبرد کاملاً انسانی رو به رو هستیم و از همین دیدگاه باید با آن مبارزه کنیم. از منظر دینی، اخلاقی و حقوقی باید برای حفاظت از روح و روان انسان‌ها تلاش کنیم. در روز قیامت از همگان در خصوص وظیفه‌شان در قبال حفاظت از جان مردم پرسش خواهد شد.

وی تصریح کرد: در نبرد با کرونا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و تیم او بزرگ‌ترین دروغگو در روی کره زمین هستند.

وی با اشاره به سخنان مسئولان آمریکایی درباره پیشنهاد کمک به ایران، گفت: ایران به کمک آمریکا جهت مقابله با ویروس کرونا نیاز ندارد بلکه خواستار لغو تحریم‌ها است. آمریکا و انگلیس آمار واقعی مبتلایان به این ویروس را مخفی کرده‌اند و رئیس‌جمهوری آمریکا سعی داشت خطر ویروس کرونا را اندک و ناچیز وانمود کند. شماتت رسانه‌های عربی در خلیج فارس علیه ایران و مسئولان این کشور، کار خوبی نیست زیرا خیلی از آنها در خط مقدم مقابله با این ویروس به آن مبتلا شده‌اند.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: همبستگی اجتماعی امروزه امری ضروری است. ما توصیه می‌کنیم در مقابله با ویروس کرونا از تجربه‌های تمامی کشورها از جمله ایران و چین و حتی آمریکا استفاده کنیم و حزب‌الله آماده است تا تمامی امکانات و کادر بیمارستانی و پزشکی و همچنین تمامی توانمندی‌های انسانی خود را جهت مقابله با کرونا در اختیار وزارت بهداشت قرار دهد. دولت لبنان نبرد با کرونا را مدیریت کرده و تصمیم‌گیری در خصوص اعلام وضعیت اضطراری در زمانی که وقت آن فرا برسد، مسئولیت آن است. نبرد با ویروس کرونا صبر، استقامت، امید و ایمان به خدا را می‌طلبد.

او خطاب به شهروندان لبنانی گفت: ما توصیه می کنیم در منزل خود بمانید؛ چرا که بهترین اقدام جهت جلوگیری از این ویروس قرنطینه در منزل است. بی‌جهت نباید از خانه خارج شد؛ مگر برای انجام کارهای واجب و ضروری. ما می‌خواهیم در منزل خود نماز بخوانید و از برگزاری مراسم شادی، دینی و حتی تشییع شهدا اجتناب کنید.

وی گفت: ما از بانک‌ها می خواهیم به وظایف خود در این زمینه عمل کنند و به سوی دولت و بخش بهداشت دست یاری دراز کنند تا کشور در نبرد با این ویروس پیروز شود.

دبیرکل حزب‌الله لبنان خاطرنشان کرد که ایجاد ترس و اضطراب و انتشار اخبار دروغ و ناامیدکننده در بین مردم، جرم محسوب می‌شود.

سیدحسن نصرالله ضمن محکوم کردن حملات تروریستی آمریکا علیه نیروهای مقاومت در عراق، تأکید کرد: جنایت‌هایی که نیروهای آمریکایی در عراق مرتکب شده‌اند، پاسخ عراقی‌ها را به دنبال خواهد داشت.

وی تصریح کرد: در ایران، اشخاصی که در حین نبرد با ویروس کرونا جان خود را از دست می‌دهند، شهید قلمداد می‌شوند و امیدواریم این امر در لبنان نیز عملی شود.

 

 

لینک مطلب: https://www.ansarpress.com/farsi/14614


تگ ها:






*
*

*



نیز بخوانید

پاسخ اسرائیل به پیشنهاد آتش‌بس حماس


افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان


وضعیت غزه بدتر از دوران آپارتاید در افریقای جنوبی است


در صورت مصادره دارایی‌ها؛ سطح روابط خود با واشنگتن را کاهش می دهیم


توشیح بسته کمکی ۹۵ میلیارد دالری امریکا از سوی جو بایدن


قدرتهای بزرگ هسته‌ای بطور غیرمستقیم در اوکراین می‌جنگند


جنگ اوکراین برای ارتش امریکا حکم رگه طلا را دارد


نگرانی اسرائیل از احتمال باز داشت نتانیاهو


کشته شدن ۱۱ جنگجوی مسلح توسط نیرو های پاکستانی


آغاز مذاکرات درباره توافق همکاری امنیتی امریکا و اوکراین


نگرانی سازمان ملل از تاثیر جنگ بر سلامت روانی مردم غزه


فرا رسیدن زمان پایان اشغالگری رژیم اسرائیل


کشف اجساد 50 فلسطینی در یک گور دسته جمعی در خانیونس


کشته شدن 7 مامور گمرک در غرب پاکستان


حمایت‌ چین از روسیه؛ اختلاف پابرجای پکن-واشنگتن


تصویب کمک ۹۵ میلیارد دالری امریکا به اسرائیل و اوکراین


اردوغان پس از دیدار با هنیه از فلسطینی ها خواست متحد شوند


امریکا مشاورین نظامی بیشتری به اوکراین اعزام می‌کند


آرسنال با شکست ولورهمپتون چانس قهرمانی را زنده نگه داشت


تایوان 21 هواپیمای نظامی چینی را در خط میانه رصد کرد


ادامه حملات زمینی، هوایی و دریایی رژیم اسرائیل در نوار غزه


در صورت مصادره دارایی‌های روسیه، عمل متقابل انجام می دهیم


عربستان از عدم پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل تاسف کرد


امروز برگزاری بزرگ‌ترین رای‌‌گیری جهان در هند آغاز شد


پسکوف امریکا را به سود بردن از جنگ در اوکراین متهم کرد





پربازدیدها
پربحث ها


اخبار تازه را در موبایل خود ببینید.

ansarpress.com/m



نظرسنجی

به نظر شما با پذیرفتن خط دیورند و مرز فعلی بین افغانستان و پاکستان توسط افغانستان، صلح در افغانستان برقرار میشود؟

بله

خیر

معلومـ نیست

مشاهده نتایج


آخرین خبرها

تمدید کارت‌های پی‌او‌آر مهاجران افغان در پاکستان

سفر معاون وزیر خارجه‌ی امریکا برای گفتگو درباره‌ی افغانستان به قطر و پاکستان

پاسخ اسرائیل به پیشنهاد آتش‌بس حماس

خیز رئال مادرید برای فتح لالیگا خیز با پیروزی مقابل سویه داد

مالیزیا در زمینه امنیت سایبری با افغانستان اعلام همکاری کرد

آغاز نشست سه‌جانبه میان حکومت طالبان، ترکمنستان و قزاقستان

با شکست عراق، نیمی از راه جام جهانی را طی کردیم

افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان

دیدار ملا یعقوب با هینت مالیزیایی در کابل

آزادی ۶۳ زندانی افغان از زندان پاکستان

وضعیت غزه بدتر از دوران آپارتاید در افریقای جنوبی است

پولیس ترکیه بیش از هزار پناهجوی اغلب افغان و پاکستانی را بازداشت کرد

سه کشور گروه هفت تحریم‌های جدید علیه ایران اعلام کردند

سفرهای متعدد هیئت‌های سیاسی به کابل نشان‌دهنده‌ پذیرفته شدن حکومت طالبان است

پیروزی پُر گول منچسترسیتی مقابل برایتون

در صورت مصادره دارایی‌ها؛ سطح روابط خود با واشنگتن را کاهش می دهیم

ادامه کمک های اتحادیه اروپا به مردم افغانستان

تبدیل شدن افغانستان به گورستان امیدهای دختران

مسدود شدن شاهراه هرات - بادغیس از اثر سیلاب ها

هشدار از احتمال بارندگی‌های شدید و سیلاب در ۳۴ ولایت کشور

توشیح بسته کمکی ۹۵ میلیارد دالری امریکا از سوی جو بایدن

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات بایدن عقب‌نشینی از افغانستان بود

عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار حکومت طالبان است

حمایت حکومت طالبان از مبارزه حق طلبانه مردم فلسطین

قدرتهای بزرگ هسته‌ای بطور غیرمستقیم در اوکراین می‌جنگند


خبرهای پزشکی


خبرگزاري انصار ©  |  درباره ما  |  ارتباط با ما  |  نسخه موبایل  |  پیوندها  |  طراحى و پشتيبانى توسط: شركت شبكه نگاه
استفاده از مطالب اين سايت با ذكر منبع (لينك سايت) مجاز است.